Blue Hotel och Spa

 
För två veckor sedan när vädret var ungefär som idag (varmt men med regnskurar titt som tätt) packade jag och maken in oss i bilen för att åka iväg på dagspa. När han fyllde år i våras var presenten att göra någonting med mig under en dag men han visste inte vad vi skulle göra.
 
Jag ville åka någonstans i närheten av Stockholm då jag kom hem från New York samma vecka som vi åkte iväg och jag ville då inte vara borta från barnen för länge.
 
 
 
Strax innan nio på morgonen körde vi iväg längst ut på Lidingö och målet var Blue Hotel och Spa. Vi började med en långfrukost och sedan bytte vi om till morgonrockar och tofflor. Först kom vi in i ett rum med soffor och en bar där det serverades nötter, frukt och dricka. Där fanns även jättehärliga vita fåtöljer som gungade och spelade musik. Där låg vi länge och läste böcker och bara njöt av att komma ner i varv.
 
 
Sedan blev det poolbad utomhus, bastu precis bredvid och efter en stund gick vi ner till bastun vid vattnet där maken faktiskt tog sig ett dopp.
 
 
Därefter gick vi upp till hamamet där vi testade en mycket varm och skön ångbastu och sedan lade i oss på de varma marmorhällarna och hällde varmt vatten på varandra. 
 
 
 
Så otroligt skönt att bara glida runt, njuta, slappa och inte göra någonting under flera timmar. Underbart nöje en grå och lite trist dag som idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0