Preppa vinterstövlarna

 
För det mesta brukar jag tänka ganska logiskt och maken blir nog tokig på mig ibland då jag tänker fem steg framåt i allt jag gör. Förra året när jag köpte vinterskor till Pyret på rea till årets säsong tänkte jag nog inte alls.
 
Jag köpte nämligen ett par ljusa Muklukar från Timberland. Då jag har en dotter som älskar att vara ute och leka med kompisar och dessutom har en livlig fantasi brukar både kläder och skor ta mycket stryk. De blir ofta ordetligt smutsiga men barn måste ju få vara barn.
 
 
Därför inser jag att det bara är en tidsfråga innan stövlarna kommer att se ut som skrutt men igår impregnerade jag dem och förhoppningsvis hjälper det lite för att hålla smutsen borta. Jag har själv ett par svarta muklukar och tycker att de är väldigt sköna. Ett annat problem insåg jag helt plötsligt är att Pyret inte kan knyta. Jag visade henne hur man gör och sedan tränade hon på skorna och nu kan hon helt plötsligt knyta.
 
Annars händer det inte mycket här hemma. Lillebror har fått min jobbiga hosta och det låter som om han håller på att hosta upp lungorna. Nu har han så mycket slem att han kräktes för en stund sedan. Nu är han duschad, sängkläderna bytta och han har äntligen somnat. Maken ska ta honom till läkaren i morgon då han säkert har åkt på samma elände som jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0