Pimpelfiske

 
Nu har vi haft två toppenhärliga dagar på rad. De har sett ut ungefär på samma sätt nämligen längskidåkning, korvgrillning och sol. Igår tog jag och maken en tur med längdskidorna och barnen var hemma hos mina föräldrar.
 
 
 
När vi närmade oss deras hus så vi min pappa och Lillebror som stod nere vid vattnet och pimplade. Strax efter kom Pyret farande och sedan blev det korvgrillning och vispande av äggtoddy på deras altan.
 
 
 
Idag tog vi oss till en sjö i närheten där vi pimplade (båda barnen fick abborrar) och grillade kolbullar. Jag och barnen åkte skidor genom skogen och maken drog en pulka med all mat och diverse andra saker.
 
 
 
Det är jättekul att se hur duktiga barnen har blivit på att åka längdskidor. Det är ett superbra sätt för hela familjen att komma ut och röra på sig. Det är toppen också när isen lagt sig för då kan vi åka över sjön åt alla håll och upptäcka nya saker hela tiden. Bara det är ett litet äventyr i sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0