Lilla Lidingöloppet - Grattis Pyret

 
Idag var det äntligen dags för barnen att springa Lilla Lidingöloppet och Knatteloppet. Pyret var på bra humör och kände sig lättad över att vi bestämt en plats vid mål där mormor stod och väntade. När det var dags för henne att starta stod hon i led nummer tre och jag hade inte några förhoppningar om att hon skulle komma jättebra till även om jag givetvis önskade det för hennes skulle då jag vet att hon är bra på att springa.
 
 
När jag och mormor sedan stod och väntade såg jag det ena barnet efter det andra på storbildsskärmen men ingen Pyret. Nähä, tänkte jag. Det gick nog inte så bra. När jag sedan tittar står hon helt plötsligt hos mormor och berättade att hon sprang hela vägen.
 
 
När vi sedan träffade på ett par kompisar berättade de att Pyret varit riktigt snabb och hon fick till och med ett pris nämligen en väska från Adidas. Jättekul speciellt med tanke på att hon inte tränar löpning i vanliga fall förutom någon kort lopp då och då på friidrotten.
 
 
Så ett stort grattis till dig Pyret.
 
Det gick även jättebra för Lillebror som sprang hela vägen och vi har nu två supernöjda barn här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0