Uppe på taket

 
Idag fick jag möjligheten att göra ett besök på byggarbetsplatsen vid Gallerian i Stockholm. Det är fem hus som håller på att byggas om och den jag tittade på idag är den som kommer inhysa Petter Stordalens hotellkedja Nordic Choice Hotels.
 
Det kommer att bli ett affärshotell och ett boutiquehotell med totalt 540 rum. I anknytning till affärshotellet kommer det att finnas en 2000 kvm stor konferensanläggning, gym och spa-avdelning. Båda hotellen kommer att ha restauranger, cafeér och barer.
 
Idag när jag fick komma upp på taket som har en fantastiskt utsikt över hela Stockholm tittade jag ner på en blivande terrass som kommer tillhöra en av restaurangerna. Den kommer att ligga högst upp i huset och kommer att ha en panoramautsikt över hela staden. På bilden längst upp kan ni se slottet längst ner till höger och även inloppet mot Stockholm. Utsikten på kvällen kommer att vara helt magisk.
 
Det kommer verkligen bli spännande att se resultatet och jag och mina kolleger har redan bestämt att det kommer att bli en AW på terrassen när den är klar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0