Ouzeria-Apagkio

 
Här kommer ytterligare ett restaurangtips från Parga Stad. En av kvällarna gick vi in i en liten gränd mitt emot den lilla "piren" nere vid hamnen. Där hittade vi restaurangen Ouzeria-Apagkio som bjuder på riktigt grekisk mat och gästerna sitter vid små bord ute i gränden.
 
 
Barnen knorrade lite då det varken fanns spaghetti bolognese eller pommes på menyn men när maten väl kom smaskade de gladeligen i sig kycklingsouvlaki och potatisar som bakats i ugn med lite sås. Jag valde friterade zucchinibollar (supergoda) och grekisk sallad. Mamma tog en moussaka. Det här restaurangen bjöd på den mest genuina grekiska maten som vi åt under veckan men jag måste säga att det bästa stället om man även räknar in personalen är Sakis som jag skrivit om tidigare.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Maten såg enormt god ut :D

Svar: Och supersmarrig.
Jag

2015-10-12 @ 21:56:36
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0