Alea Resort

 
Sorry att jag bombarderar er med bilder från Parga trots att vi redan kommit tillbaka hem men jag hinner inte fotografera någonting nytt eller tänka så mycket på vad jag ska skriva om. Orsaken är att jag under semestern fick ett sms från mig chef som berättade att jag och några av mina kolleger från november kommer att jobba för ett annat företag än det som vi jobbar för idag.
 
Det slog ner som en bomb bland oss alla och nu är det full fokus på att dela upp oss och alla arbetsuppgifter vilket gör att jag inte har så mycket tid för att tänka på annat. Dessutom är maken i USA på jobb och min mamma är här för att hjälpa till så det är mycket just nu helt enkelt.
 
 
Här kommer i alla fall några bilder på Alea Resort där vi bodde under vår semester i Parga. De har 110 rum men det var bara 7 som var belagda den veckan vi var där då det var sista veckan som hotellet hade öppet. Vi hade en jättefin trerumslägenhet med två fina badrum. Vi hade ett eget litet hus på området som låg mycket nära restaurangen vilket var toppen då Lillebror de första dagarna somnade i mitt knä under middagen och behövde bäras hem. Däremot kan jag tänka mig att det kan bli lite störande ljud i just denna lägenhet under säsongen då hotellet är fullbelagt. Ett jättestort plus är personalen som verkligen har varit super.
 
 
Hotellet ligger en kilometer upp på berget med en jättefin utsikt över kullarna och havet. På kvällen satt vi på balkongen och tittade på ljusen från Korfu. Trots att det är väldigt kuperat var det inga problem att gå upp och ner vilket även barnen klarade av. Jag kan tänka mig att det är jobbit när det är varmt mitt på sommaren men det finns en shuttle bus som tillhör hotellet och som gratis kör några gånger per dag till och från både Valtosstranden och även in till Parga stad. De gånger vi var nere i stan och handlade mat tog vi en taxi hem för 4 EUR.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Poolen var jätte fin :D

2015-10-08 @ 22:37:10
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0