Min dagliga rutin

 
Jag är en riktig periodare när det gäller mycket i mitt liv. Det är allt från kläder, mat, träning, krämer ocn mycket annat. Det nyaste är att jag springer minst tre gånger i veckan och att jag faktiskt har börjat bry mig om min hud.
 
 
Under de senaste åren har jag fått mörka fläckar i ansiktet (lentigo) vilket egentligen inte stör mig så kollosalt mycket men går det att minska dem är det helt klart ett plus. Därför använder jag serien even better från Clinique. Jag börjar med att tvätta ansiktet med deras facial soap och sedan smörjer jag in området runt ögonen med perle de jeunesse yeux från Carita (köpte den billigt på en pop up store för några veckor sedan). Jag har även köpt ett nytt serum från Clinique som heter custom-repair serum. Det ska vara lika bra som deras tidigare serum när det gäller att bleka pigmentfläckar men ska även har lite andra bra egenskaper för huden.
 
Jag avslutar med deras even better skin tone correction lotion med solskyddsfaktor 20. Det gäller att hålla på ett tag för att se resultat. Detta ska jag alltså göra två gånger om dagen och jag hoppas att jag får in det som en rutin och inte ser det som ett måste för då kommer jag säkert snart att sluta, som jag gjort så många gånger förut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0