Det börjar ordna sig på balkongen

 
Varje kväll har jag stått utanför garaget och målat utemöbler. Efter ett antal års användande har våra bruna utemöbler blivit riktigt slitna och störta orsaken är nog att vi inte tagit hand om dem som vi borde.
 
 
Därför bestämde jag mig för att måla om dem och köpte svart fönsterfärg för att de ska tåla att stå ute. Det är verkligen ett ruskigt pillgöra men snyggt blir det. Nu har jag målat bänken två gånger och även bordet. Nu är det två stolar kvar som ska slipas och målas (får kanske bli helgens projekt).
 
Jag måste tipsa om bordet Äpplarö från IKEA. Då vi har en ganska liten balkong gäller det att ha möbler som kan förvandla sig och bordet är verkligen perfekt för det. Det finns två klaffar och när dessa är infällda blir bordet jättelitet. Sedan går det att välja att fälla ut en klaff eller två. När vi fyra äter middag på balkongen fäller vi upp båda klaffarna och bordet fungerar då verkligen som ett ganska stort matbord.
 
Dessutom är klaffarna stadiga då ben vrids ut för att hålla dem på plats och det är ingen risk att klaffarna faller ner. När stolarna är klara ska det piffas lite och jag letar efter fina ljuslyktor som passar för mina Enjoy Candles ljus. Sedan får jag hoppas på en varm och skön sommar så att balkongen kan användas ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0