Att ha en konstnär i familjen

 
Redan när Pyret gick på dagis fick vi höra att hon är otroligt duktig på att rita. Då jag inte har någonting att jämföra med tyckte jag att det var kul att höra men jag kunde själv inte avgöra om så var fallet. Däremot har jag tidigt märkt att hon är väldigt kreativ. Redan som treåring gjorde hon mängder med pärlplattor och trädde pärlor på snöre för att göra halsband och armband.
 
När hon nu börjat i skolan har vi åter igen fått höra hur otroligt begåvad hon är. Teckningsläraren kom förbi en dag när Pyret ritat en gigantisk drake på skolgården som lätt mätte över 5 meter och hon blev alldeles chockad över hur duktig hon är. Jag kom för att hämta henne i samma stund och läraren berömde henne något enormt och sa att vi verkligen måste uppmuntra hennes kreativitet och försöka hitta någon passande aktivitet för henne. Tyvärr är det inte så lätt att hitta någonting bra då jag vill att hon ska lära sig någonting nytt och inte göra samma saker som hon lika gärna kan göra hemma.
 
Nu när skolan har slutat för sommaren är det fritids för hela slanten och Pyret stortrivs. Det betyder nämligen att hon kan rita och pyssla hela dagarna och nu när det är få barn brukar de alltid få göra lite speciella saker. Att arbeta med lera är en favorit under dessa dagar och i veckan har hon ritat en fågel som nästan är lika stor som henne själv. Nu börjar jag faktiskt inse att hon är så duktig som alla säger. Inte illa för en 7-åring att rita fågeltavlan ovan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, håller med, fantastiskt konstnärlig. Kolla upp Folkuniversitetets och Studiefrämjandets barnkurser när du anmäler skicka bilder så att hon hamnar i en högre åldersgrupp tex 8-9. Hälsningar Anne på MuntraBarn

Svar: Tack snälla för tipset.
Jag

2015-06-25 @ 07:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0