Tårar och skratt

 
Idag har känslorna verkligen farit runt i kroppen. Dagen började men en begravning vilket jag tycker är otroligt sorgligt. I det här fallet är den avlidne över 90 år och hade själv en önskan att få dö efter att ha varit sjuk en tid men när jag väl sitter där under begravningen hjälper det inte det minsta att tänka på just det. Det är så många som kommer att sakna honom och som inte längre kommer att få skapa nya minnen tillsammans med honom. För min egen del har han funnits i min närhet sedan jag föddes och jag kan inte räkna alla gånger som jag sprungit ner till honom för att hjälpa till med hästarna, tjurarna eller att mata kalvarna med nappflaska. Nu kommer det tyvärr inte bli några fler minnen men jag hoppas att han har det riktigt bra där han nu är.
 
När jag kom hem från begravningen var jag fullkomligt dränerad på energi men jag bytte ändå om och klättrade upp på taket tillsammans med maken för att hinna sätta lite läkt. Sedan var det dags att ta sig till fotbollsplanen där den årliga brännbollstävlingen går av stapeln. Det är de bofasta mot sommargästerna och i år igen vann sommargästerna. Efteråt är det fest med snacks, dricka och korv. Väldigt trevligt att få träffa alla i byn och att hinna prata med varandra. Det var många barn på plats och Pyret var inte speciellt nöjd över att behöva åka hem.
 
Nu är det sängläggning då vi i morgon får besök av vänner som kommer att stanna i några dagar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0