Ett bastubad

 
När regnet öser ner finns det inget bättre än att göra eld i bastun och ta ett långt härligt bastubad. Det finns nämligen en bybastu som ligger vid vattnet och idag var hela familjen med inklusive mamma och pappa.
 
 
Barnen älskar bastubad då de sitter i varsin balja fylld med vatten och laddar sina vattensprutor som de sedan dränker oss med. Det är tydligen hur kul som helst om ni frågar dem. När vi sedan suttit ute på bänken för att svalka oss lite med ölkorv och dricka innan vi ska in i bastun igen smyger de före in och lägger sig i bakhåll. När någon av oss sedan öppnar bastudörren kommer en kastad av vatten från vattensprutorna.
 
För min egen del var det riktigt skönt med ett bastubad idag då jag gjorde illa ryggen häromdagen. Igår när jag och maken jobbade på taket hela dagen fick jag gå ner och lägga mig på rygg på byggställningen ungefär varannan timme för att inte skrika av smärta. Där ligger jag sedan med benen i 90 graders vinkel vilket gör att musklerna i ryggen slappnar av en aning.
 
Bastubadet har mjukat upp mig ordentligt och efter det har jag faktiskt kunnat räta på ryggen även om det gör ont. Visst är det långt kvar till dess jag blir bra men det känns i alla fall lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0