Att kunna cykla

 
Pyret är en mycket envis dam som ska kunna allt utan att ha provat på det tidigare. Det ställer till problem när det ska åkas slalom, när hon ska simma eller cykla. Det går helt enkelt inte att kunna dessa saker om man inte provat tidigare.
 
Nu har vi klarat av både simmandet och att åka slalom. Sista stora utmaningen (förutom att  lära sig läsa och skriva) är att lära sig cykla. Maken och jag har som mål att hon ska lära sig det innan vi åker härifrån och detta är verkligen ett toppenställe att lära sig på. Nyasfalterade och plana vägar utan biltrafik är toppen.
 
Vi har försökt några gånger här uppe men hon blir jättesur och skyller på mig och maken för att det går så dåligt. Allting vi gör när vi springer bredvid gör vi tydligen helt fel. Efter middagen idag hos mina föräldrar tog vi en ny tur och den här gången satte hon sig på cykeln och bara cyklade iväg. Hon trodde att maken höll i stången som vi monterat på cykeln men han rörde den inte förrän det var dags att vända.
 
 
Det är verkligen så typiskt henne att bara göra det helt plötsligt men bara på hennes villkor, givetvis.
 
Nu ska vi bara träna på att svänga men med tanke på vilket ruskväder som är på gång får vi nog vänta några dagar. Ikväll är det jättefint väder men vad jag förstår är regnet på väg upp till oss också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0