Skattjakten - ett riktigt roligt barnspel

 
Jag ser inte fram emot att få upp barnen vid 06.30 tiden i morgon för att senare släpa med dem till dagis och skola. De har nämligen varit lediga sedan 20 dec och de har verkligen vant sig med att sova länge på morgonen. Dessutom är det svårt att få dem att somna på kvällarna och för att få dem lite trötta och förhoppningsvis få dem att somna i tid ikväll tog jag med dem till simhallen idag för att röja runt lite i vattnet. Tyvärr verkar det inte riktigt ha fungerat då Pyret fortfarande inte har somnat och klockan är över tio.
 
 
Efter middagen idag spelade vi Skattjakten som Pyret fick i julklapp av mormor och morfar. Jag måste säga att det är ett riktigt kul spel trots att Pyret fick spel när hon "bara" kom två. Spelet går ut på att komma ner på botten av havet och ta skattkistan. Varje spelare får ett antal dykare som man ska få ner i hålen på spelplanen. När alla hål är fyllda lyfter man på den översta spelplanen och de dykare som finns i hålen får följa med till nästa nivå. Hela tiden slås dykare ut och endast en klarar av att ta sig till skatten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hemmapaon.blogg.se

Hoppas hon somnade tillslut. Tyckte mina somnade sent, men då sov som båda före nio...

2015-01-11 @ 23:23:27
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0