En sen 40-års kris?

 
När jag fyllde 40-år för fyra år sedan tyckte jag nog att jag forfarande var 30 och brydde mig föga om att jag skulle bli "medelålders". Jag har nog fortfarande samma inställning och är inte speciellt nojig men det jobbiga är att kroppen nuförtiden inte alltid är på topp.
 
 
I veckan började jag dock undra om inte en liten 40-års kris började smyga sig på. Jag köpte mig nämligen en åtsittande svart skinnjacka. Jag trodde att maken skulle smälla av när jag kom hem med den men han tyckte att den var riktigt cool. Jag har köpt på mig några jackor till på rean och jag vet inte vad som har flugit i mig, jag är inte den som brukar shoppa loss på just jackor.
 
 
Det roliga är att vi var på middag i fredags och när jag erkände mitt konstiga begär av jackor och speciellt inköpet av läderjackan skrattade värdparet och mannen gick iväg och hämtade flera jackor som hans fru köpt senaste veckan (inklusive en nästan likadan svart skinnjacka).
 
Vi skrattade gott åt att vi verkar ha kommit in i samma fas. Jag kan nämna att hon också har passerat 40-års sträcket.
 
Jackan kommer föresten från Oasis i Gallerian och var nedsatt från 2399 kr till 799 kr.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0