Förhoppningsvis varm om händerna

 
Det värsta med vintern tycker jag är att frysa. Därför har jag under åren införskaffat det som bäst står emot kylan vilket är allt från underställ till skor (älskar mina muklukar från Timberland). Någonting som jag däremot aldrig har lyckats med är att hitta ett par vantar som garanterat håller mig varm.
 
Varför i hela friden ska det vara så svårt? Alla timmar i slaombackarna och i pulkabacken pinar jag mig igenom med stelfrusna fingrar. Det finns nog inte ett märke jag inte har testat och när vi var i Romme Alpin i januari i år gick jag in i shopen för att hitta några varma modeller men det blev inte bra den här gången heller.
 
Häromdagen kom maken hem med ett par tunna vantar i merinoull från Hestra. Dessa ska jag nu ha inuti mina tjocka tumvantar och förhoppningsvis gör det timmarna utomhus (om det nu blir kallt och snö i vinter) lite mindre kalla. Nu är det bara att invänta snön och hålla tummarna för att det fungerar.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Sådana vantar skulle jag med behöva, fryser alltid om händerna. Ett bra märke för övrigt men har inte testat dessa.

2015-12-09 @ 07:14:14
URL: http://vitsvartochlime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0