Förberedelser inför nyår

 
I morgon kommer vi att vara tolv personer som firar in det nya året här hemma hos oss. Om jag vetat att jag skulle bli så här sjuk hade vi firat hemma hos någon av de andra familjerna men nu är det bara att bita ihop och köra på. Tyvärr blir det mycket för maken att göra då jag får så otroligt ont när jag försöker städa och fixa.
 
Idag åkte maken förbi Papilles här på ön för att köpa råvaror inför morgondagens middag. Tack och lov blir det knytis och vi ska stå för huvudrätten. Till den har vi köpt tryffel för första gången någonsin och ni får se senare vad vi ska använda den till. Det roliga med knytis är att vi inte har någon aning om vad det blir för förrätt eller efterrätt förrän den serveras.
 
 
Hos Anderssons blomsterhandel har vi inhandlat lite dekorationer till dukningen. Det blev riktiga äpplen doppade i vit stearin och sedan i glitter. Även några små stjärnor och hjärtan i silverglitterfärg fick följa med hem. I morgon ska tre små buketter hämtas och även lite murgröna som ska sitta runt servetterna.
 
Snart är vi redo inför 2016.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0