Det ska tydligen börjas i tid

 
När jag hämtade Lillebror på dagis i måndags blev jag överöst av frågor från en tjej i hans grupp. När ska du hämta honom? Varför ska du hämta honom? Kommer han tillbaka i morgon?
 
Det märktes att hon inte alls ville att han skulle gå och hon följde sedan efter oss hela vägen in i kapprummet där en av pedagoderna satt. Pedagogen berättade att flickan hela dagen talat om för Lillebror hur kär hon är i honom och att han aldrig kommer att älska henne lika mycket som hon älskar honom. Pedagogen skrattade och sa att det aldrig tog slut. Flickan i fråga har också skickat vykort till Lillebror i sommar vilket jag tycker är jättegulligt. Den här dagen hade hon ritat en teckning av ett torn omgivet av hjärtan som han fick ta med sig hem.
 
På vägen till skolan för att hämta Pyret frågade jag Lillebror om flickan och han blev lite förlägen och berättade att en och annan puss hade det faktiskt blivit under dagen.
 
Väl i skolan hämtade jag en upprymd Pyret som viskade att hon hade någonting att berätta. Nä, det var nog egentligen för hemligt men jag var så nyfiken att jag till slut fick henne att berätta. Villkoret var att jag ABSOLUT INTE fick berätta för någon och speciellt inte för en viss kille på skolan. Hon fnissade och berättade att killen minsann hade sagt att han är lite kär i henne. Det lustiga är att pojken är storebror till flickan som är jättekär i Lillebror.
 
Sedan berättade Pyret att pojken blir lite retad av killkompisarna då de börjar förstå att han gillar en tjej men det är så det blir när man är kär säger Pyret och tycker inte att det är ett dugg konstigt. När jag frågar om hon är kär i honom säger hon bestämt nej men talar om att han är väldigt snäll och kul att leka med.
 
Sedan säger hon att hon aldrig någonsin kommer att gifta sig. Det är hon bombsäker på. Att skaffa barn är en helt annan sak för så långt kan hon faktiskt sträcka sig.

Kommentarer
Postat av: hemmapaon.blogg.se

Vilken tur att du inte så något till någon utan bara bloggade om hemlisen 😘
Kram

2015-08-20 @ 08:06:23
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0