Packning pågår

 
Nu börjar det snart närma sig avresedag och det är lite klurigt att vara borta från onsdag till söndag och endast ta med sig handbagage (som sagt, det är inte mitt påhitt). Jag tar alltid med mig för många saker och är usel på att få allt på plats i resväskan.
 
Det är alltid maken som lägger ner våra saker i väskorna när vi ska ut och resa och för några år sedan åkte jag iväg till Bologna tillsammans med min syster och mamma. Maken var snäll som vanligt och packade ner de saker som jag lagt fram. Resväskan var ganska full från start och när det var dags att åka hem var det omöjligt för mig att få ihop väskan trots att jag inte köpt någonting på plats. Det var bara till att pytsa ut saker till mamma och syrran som hade betydligt bättre koll på sin packning (elle kanske större resväskor).
 
Den här gången försöker jag vara smart genom att ta med mig några klänningar som är tunna, skrynkelfria och tar typ ingen plats alls. Dessutom slipper jag fundera på vad de behöver matcha med då jag är färdigklädd på en gång. Annar ska alltid shorts, byxor och toppar matchas vilket betyder att jag tar med alldeles för mycket.
 
Enligt mitt löpschema ska jag hinna med två löpturer nere i Spanien och löparskorna får jag ha på mig när vi flyger för det finns inte en chans att de går ner i min minimala resväska.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0