Anmäld till tjejmilen

 
Nu har jag tagit mig i kragen och anmält mig till tjejmilen. För att få lite extra push fram till september har jag skaffat mig ett träningsschema genom Marathon.se som är gjord av Anders Szalkai. Det går att välja bland olika program och jag har valt ett där min sluttid på tjejmilen ska bli runt 55 minuter.
 
Varje vecka kommer jag att köra mellan 3 till 4 pass vilket säkert kommer att bli riktigt tufft. Om jag sedan inte kommer att klara milen på 55 minuter är det inte hela världen men det är i alla fall mitt mål.
 
I morgon är det dags för pass nummer 2 och jag har fördelen att kunna springa på lunchen vilket gör det lättare för mig att faktiskt ha tid för att göra alla veckans pass. Jag använder mig av iSmoothRun för att skapa olika intervaller som jag sedan sätter ihop enligt träningsschemat som gäller för vald dag.
 
Nu är det dags att packa träningsväskan för i morgon är det som sagt dags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0