En blivande konstnärinna?

 
Redan när Pyret var liten fick jag höra av omgivningen att hon var väldigt duktig på att rita och måla. Jag har inte så mycket att jämföra med men tycker nog själv att hon ritar fint. På dagis fick hennes alster ofta pryda väggarna och nu börjar det bli likadant i skolan.
 
Hon ritar teckningar på beställning som hennes kompisar sedan får färglägga. Varje gång jag hämtar henne på fritids överöser fritidspedagogerna henne med beröm. Idag var inget undantag. Teckningen ovan satt hon och ritade när jag kom (inte illa för en 6-åring) och blev lite småilsk när vi skulle gå hem då hon är helt inne i sin egen skaparvärld och vill inte blir störd.
 
 
Nu har lugnet lagt sig här hemma och jag sitter i soffan och äter rågknappar med Koskenlaskija på. Om det är någon last jag har i livet så är der just det. Tur att det inte finns att köpa i Sverige men makens moster är snäll och levererar till mig ibland. Koskenlaskijan finns i olika smaker och är en lite hårdare variant av smältost. Mmmmmm...den är så himlans god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0