Julpynt

 
Nu har jag varit hemma med barnen i två dagar då Lillebrors dagis varit stängt och maken har varit på konferens i Hemavan. Då barnen har varit sjuka i fyra veckor (ingen höjdare kan jag säga) ville jag göra någonting lite roligt med dem igår nu när de är friska båda två.
 
 
Vi åkte iväg till Blomsterlandet för att köpa en minigran, julrosor och lite annat fint. De hade en hel hylla fylld med julsaker för halva priset och jag fyndade två julstjärnor att hänga i några fönster och även sladdar till dem. När vi kom hem tog vi en sväng ner i källaren för att ta fram allt julpynt. Nu har vi börjat pynta trots att det inte är 1:a advent ännu men det kommer bli mycket att göra fram till söndag då vi kommer att ha kalas för Lillebror och då är det bra att förbereda lite redan nu.
 
 
Barnen blir alldeles tokiga av alla julsaker och börjar prata om tomten och julklappar och det formligen lyser av glädje i ögonen. På eftermiddagen idag hände någonting som fick dem att bli helt galna av glädje men det berättar jag mer om i morgon. Nu är det dags att pussa kudden. God natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0