Snart semester

 
När semestern börjar närma sig blir jag alltid lite pirrig och får nästan myror i brallan. På tisdag bär det av och då åker jag iväg i sällskap med mamma och syrran. Resmålet är en överraskning för mamma och hon fick resan i födelsedagspresent förra året när hon fyllde 70 år. För tillfället är det 29 grader dit vi ska åka men från i morgon kommer det att åska och regna i flera dagar så jag håller tummarna för att det snabbt kommer att ändra sig.
 
Idag passade jag och Pyret på att njuta av det fina vädret och vi gick ner till Lidingö Centrum som idag firade barnens dag. Det bjöds på ansiktsmålning, ballognprinsessan, skansentåget, popcorn och en massa andra saker. Då Lillebror fortfande har över 39 graders feber kunde han inte följa med men Pyret var jättesnäll och fixade med sig lite saker hem. Det blev ett svärd från ballongprinsessan i guld och silver samt en röd brandmannahjälm som hon fick av brandmännen.
 
Nu ligger Lillebror och sover men vill absolut följa med till Arlanda för att hämta mormor. Jag får stoppa i honom lite Alvedon innan vi åker så får vi se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0