I love Blocket

 
Idag har vi äntligen kastat ut vårt gamla bord Lack från IKEA och stoppat in ett nytt (nytt i alla fall för oss). På det tidigare bordet har det suttit kantskydd för att barnen inte skulle slå sig när de var små och när jag försökte ta loss dem för ett tag sedan följde ytskiktet med och kvar blev bara spånskivan.
 
 
Jag har nu under några veckor surfat runt på Blocket för att hitta en ersättare och i veckan hittade jag ett stort glasbord i Solna som skulle passa. Några dagar senare fick jag även syn på en riktigt stor svart spegel som vi kan ha hallen.
 
På kvällen idag var svärmor barnvakt och jag och maken åkte iväg för att först köpa glasbordet och sedan spegeln. Det är verkligen toppen att hitta fina begagnade saker på Blocket som dessutom är billiga. Nu behöver jag bara surfa runt efter en stor ljus ullmatta vilket verkar vara betydligt svårare att hitta.

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Fint bord!

Blocket är bäst!!

Vet du förresten att du kan sälja ikeagrejer gratis på Blocket via Familymedlemskapet? Då kan man sälja även riktigt billiga grejer utan att annonskostnaden äter upp hela vinsten.

Såld nyligen en Billy i perfekt skick, ett matbord och ett gäng ramar inför flytten. Kul att det kan komma till användning för någon annan.

Svar: Tack för tipset, det hade jag ingen aning om. Varför slänga helt ok saker om någon annan skulle vilja ha dem.
Hoppas att allt går bra för dig inför flytten. Jag kan tänka mig att det är en massa som ska göras.
Jag

2014-05-13 @ 08:37:43
URL: http://ettstenkast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0