Trattoria Pomo Dóro i Budapest

 
Här kommer ytterligare ett restaurangtips gällande Budapest. Kväll två hade vi bokat bord på den italienska resturangen Trattoria Pomo Dóro. Maten var riktigt god och personalen mycket trevlig. Under kvällen kom en toppdiplomat och satte sig bakom oss medans hans säkerhetsvakter snällt stod utanför restaurangen hela tiden och väntade.
 
 
Min mat för kvällen bestod av Burrata ost på en salladsbädd med hemgjorda soltorkade tomater. Till varmrätt tog jag friterad bläckfisk, friterade räkor, friterade zucchini och friterad rödlök. Väldigt mycket friterat men också väldigt gott. Den friterade zucchinin kommer jag garanterat att göra hemma i sommar som tilltugg och snacks. Till efterrätt blev det en jättefint upplagd dessert med jordgubbsglass, crème brulée med färska jordgubbar och en bakelse med jordgubbar och vaniljkräm.
 
Ett måste till denna restaurang och Bock Bisztro som jag tipsade om tidigare är att boka bord i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0