En söndag i vattnets tecken

 
Idag har det varit en riktigt skön dag. Igår var vi på 40-års fest och lämnade barnen hemma hos syrran och hennes man där vi även sov på natten när vi kom hem.
 
I morse dukade syrran upp en riktigt hotellfrukost vid poolkanten och solen strålade från en klarblå himmel. Åh, vad sugen jag blir på att köpa hus. Det var hur mysigt som helst och vi satt och njöt så länge vi kunde innan det var dags att bege oss hemåt. Pyret skulle nämligen på kalas vid lunchtid och när vi kom hem tog hon på sig finkläderna och jag tog på mig löparkläderna. När jag lämnat henne på kalaset tog jag en löptur utmed vattnet och insåg att jag verkligen älskar den här ön. Maken är sugen på att flytta härifrån så att vi kan köpa oss ett ordentligt hus men jag vill inte flytta på mig. Här finns verkligen allt och jag tror att det är en riktigt bra plats för barnen att växa upp på.
 
Efter löpturen tog jag och Lillebror ett bad för att sedan gå och hämta Pyret på kalaset. Då började det helt plötsligt regna trots att solen sken. Skumt väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0