Nystädat

 
Idag har jag varit hemma och vabat men i morgon blir det dagis för barnen igen. Vädret har verkligen varit toppen med sol och snön som fallit nästan hela dagen. Synd att barnen inte är friska och jag ledig så att vi kunde gå ut och åka pulka.
 
 
Vi får hoppas att det blir lika fint väder nästa vecka då vi ska iväg på skidsemester. Jag längtar inte till själva skidåkningen men det ska bli så skönt att inte behöva stressa. Det har blivit väldigt långa dagar på jobbet de senaste två veckorna och nu får jag en chans att koppla av.
 
Det kommer att bli sovmorgon, frukostbuffé, skidåkning, pulkaåkning och bastubad. Jag längtar mest efter att hinna läsa en bok och att slippa laga mat.
 
 
Något som jag tycker om är att ha nystädat när jag kommer hem från en semester och städa var precis vad jag gjorde idag (nämligen badrummet) när jag fick en extra dag hemma . Till min hjälp hade jag produkter från Maison Belle som jag köpte på rea innan jul hos AgnesAmelia. Jag köpte även rengöringsmedel till köket och ett tvättmedel för silke och ull. Dofterna är kanon förutom på rengöringsmedlet till toaletten. Den luktar gammal inkissad offentlig toalett och idag var garanterat sista gången jag använde den då jag nästan mår illa av lukten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Bokade ni om till rum med bastu?
Kram

Svar: Det blev bastu. Är nästan ett måste efter en dag med skidåkning.
Kram
Jag

2014-01-16 @ 21:37:25
URL: http://hemmapaon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0