Operation och nefrostomi

Jaha, då ligger jag på sjukhus nu igen. Igår var det dags för operation och läkaren provade den lätta varianten för att komma åt mina njurstenar.
 
Det betyder att ett instrument kördes upp i urinröret och lyckades faktiskt komma hela vägen upp till njuren. Väl där insåg de att stenarna är alldeles för stora för att få ut den vägen. 
 
Det blev till att lägga en nefrostomi. Det är en slang som ligger i njuren och som kommer ut i ryggen där urinet samlas i en påse. 
 
Tyvärr har jag haft smärtor hela natten och det verkar som om min kropp inte klarar av att ha nefrostomin i sig vilket var precis vad som hände när jag fick stenten för något år sedan.
 
Efter tre sputor med morfin ska jag nu få en kramplösande spruta för att se om njuren lugnar ner sig. Jag skulle egentligen gå med nefrostomin i några veckor innan nästa operation men nu verkar det som om de ska försöka få tag på en akut tid för att få det gjort så fort som möjligt.
 
Ja, fortsättning följer.
 

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Nej men fy så jobbigt!

Håller tummarna för en akuttid så du blir av med eländet.

2014-02-20 @ 10:14:10
URL: http://ettstenkast.wordpress.com
Postat av: Emilias

Åh stackare! Hoppas allt går bra! Kram

2014-02-20 @ 13:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0