Veckans fynd - i källaren

 
Den som spar han har brukar det heta och stämmer alldeles utmärkt på min man. Han sparar nämligen på allt från gamla kartonger till kassettband. Själv har jag kommit in i en rensa och slänga period vilket har resulterat i åtta pappkassar med kläder, skor och leksaker som ska skänkas till Lettland. Nästa projekt är att rensa ur garderoberna som vi har i hallen. De är nämligen som lägenhetens svarta hål. Det går att stoppa in en massa där och ingen har någon aning om vad som finns där inne. Totalt kaos med andra ord.
 
Vissa saker måste då ner från garderoben till källaren och där spenderade jag några timmar igår kväll. Resultatet är nu att jag har 3 1/2 flyttkartong där nere och maken ligger nog på närmare femton. Dags att skicka ner honom i helgen kanske?
 
 
Döm om min förvåning när jag rotade igenom en kartong och hittade en jättefin flaska från Kungsholms-Bryggeriet. Den är verkligen gigantiskt stor och jag skulle tro att det varit öl i den en gång i tiden. Nu ska jag bara hitta något bra ställe att ha den på.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0