Testlöpning av tjejmilen

 
 
Jag har tidigare berättat att jag helt ovetandes har blivit anmäld till tjejmilen som går av stapeln om lite mindre än två veckor. Tack och lov fick jag reda på det på midsommarafton och har sedan tränat för att kunna ta mig runt en mil utan att svimma på kuppen.
 
Det finns en träningskedja som heter Actic och de är med och stöttar på tjejmilen med uppvärmning och andra roliga aktiviteter. I veckan skickade de ut ett mail och frågade om det var några som ville testspringa banan och jag var inte sen att hänga på.
 
Vi var nog runt 200 tjejer som slöt upp och sedan fick vi dela in oss i en 60, 70 och 80 minuters grupp. Jag stod och velade mellan 60 eller 70. Till slut blev det 60 minuter och jag kom i mål på tiden 58 minuter och 16 sekunder vilket är den bästa tid jag någonsin fått. En person från Actic sprang först och skulle hålla koll på att tempot var runt 6 minuter per kilometer.
 
Nu gäller det bara att försöka hålla samma tempo på tävlingsdagen så ska det nog gå bra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Du är ju toksnabb ju! 👍😊

Svar: Tack snälla. Nåja, inte toksnabb men allt under 60 min får jag vara nöjd med.
Jag

2014-08-24 @ 13:15:28
URL: http://nattstad.se/emaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0