Första julklappen är inköpt

 
Jag vet att det låter galet men samtidigt är det faktiskt riktigt skönt att första julklappen redan är fixad. Varje sommar när de har rea brukar jag göra en beställning från Monsoon i England då de har så jättefina saker till flickor. Pyrets absoluta favoritklänning kommer därifrån och den har hon på sig så fort det vankas kalas eller fest.
 
 
 
Den här gången blev det en ny klänning, två kjolar och två väskor. Hälften ska hon få i julklapp och resten i födelsedagspresent (det är inte så långt mellan jul och hennes födelsedag).
 
 
 
Igår var det första dagen för Pyret i skolan och hennes snälla fröknar tog så bra hand om barnen att vi föräldrar inte behövde vara med. Jag spenderade därför förmiddagen med att rensa barnens garderober och gå igenom höst och vinterkläder. Tyvärr är jag helt värdelös på att sitta still och läsa en bok eller liknande nu när jag faktiskt har tid och kan inte känna mig lugn förrän jag har fixat en massa här hemma. Alla vinterkläder till Pyret är redan inhandlade på rean i våras och nu är det bara en vinterjacka till Lillebror som saknas. Sedan är vi redo för vad som komma skall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0