Älskade lilla kisse

 
Pyret har varit tokig i grannarnas husdjur under semestern. Den ena grannen på landet har en kritvit katt och en häst och den andra grannen har en katt som är en fena på att fånga möss som han gärna visar upp för oss.
 
 
Sista kvällen innan vi reste hem tog vi en sväng till hagen för att säga hej då till hästen och på vägen hem stötte vi ihop med den vita katten. Jag har aldrig varit med om en mer kelsjuk katt än den. Bara vi klappar på den spinner den högt och gosar som bara den. Pyret och katten satt länge och gosade ute på åkern och sedan när barnen gick och lade sig för kvällen satt katten kvar på altanen utanför vårt hus.
 
 
Maken och jag gick och lade oss vid 2-tiden på morgonen och katten satt fortfarande kvar. Jag blev aningen snopen när jag öppnade dörren på morgonen och katten fortfarande satt utanför dörren. När vi packade bilen gick hon runt och ville bli klappad och lommade iväg när vi startade bilen och åkte.
 
När vi pratade med min pappa två dagar senare sa han att katten fortfarande satt på vår altan. Nu är det så att hennes husse och lillhusse är bortresta och det är farfar i huset som är kattvakt och hon kanske tycker att det blir mer gos hos Pyret än hos honom. Jag hoppas att hon nu har slutat att sitta på altanen, måste kolla det med pappa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0