Hugga ved

 
Igår tog vi flyget till Jämtland för att fira påsk tillsammans med mina föräldrar. Resan gick bra men vi var inte uppe förrän till kvällen. Tyvärr började jag bli dålig på kvällen och gick och lade mig tillsammans med barnen.
 
Klockan ett i natt vaknade jag av att Lillebror började kräkas i sängen. Det blev sanering av sängkläder och Lillebror fick tvättas av i duschen. Klockan tre var det dags igen. Sedan sov han hela natten men jag kan inte säga att vi är direkt pigga idag.
 
I köket här i fritidshuset finns inga element och därför skulle maken i morse göra eld i vedspisen för att värma upp lite. Jag tog på mig ytterkläderna för att ge mig ut i ladugården för att hämta ved. I vedboden möttes jag bara av jättestora vedkubbar och jag fick helt enklelt ta fram yxan och klyva några. Det fick bli min morgonmotion. När jag väl kom in med en vedkorg fylld med nykluven ved påpekade maken att det finns ett helt rum i ladugården med kluven ved. Typiskt, men det känns i alla fall bra att ha gjort någonting nyttigt för kroppen.
 
Idag ska vi bara ta det lugnt och kurera oss och om en stund blir det pannkakor som maken just nu står och steker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0