Äntligen ett bad

 
Nu har barnen precis kommit hem från badhuset där de spenderat flera timmar tillsammans med maken. Maken fortsatte till affären för att göra veckans inköp av mat och om en liten stund anar jag att det är Lillebror som somnar i soffan. Han blir alltid helt utslagen av att hoppa, simma och busa tillsammans med Pyret.
 
Planen var att jag också skulle ha följt med men i natt fick jag ont i halsen och började bli snuvig. Då det är ganska kallt i vattnet på badhuset anade jag att det skulle kunna bli mumma för mina basilusker att gå fram och tillbaka mellan poolerna och bastun. Istället tog jag mitt första bad hemma i badkaret på över 7 veckor. Innan maken åkte iväg plastade han in mig ordentligt med tanke på att jag fortfarande har ett stor skorpa på ryggen där min slang har suttit och den måste vara täckt med en kompress som inte får bli blöt.
 
Med mig i badet tog jag min nya bok, mörk choklad med havssalt och jag tände även mitt Voluspa ljus Pink Citron. Enligt mig är det den bästa av deras dofter och jag hällde även i Scottish Fine Soaps Au Lait Bathing Milk vilket är ett måste när jag ska bada. Den luktar jättegott, bildar skum och gör kroppen len.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0