En dag på Naturhistoriska riksmuseet

 
Igår och idag har dagis varit stängt och idag tog jag och en annan mamma från dagis med våra barn och åkte till Naturhistoriska riksmuseet. Jag har inte varit där sedan jag tog med mig mina systersöner för över tio år sedan och jag måste säga att det är ett toppenställe för både vuxna och barn. Tyvärr är det lite väl mycket fart på barnen och det fanns inte tid att titta på allt jag ville se men oj vad mycket det finns att titta på. Dessutom har de en utställning som heter "djuret människan" där barnen kan prova på att lägga alla organ rätt i en mäniskokropp eller göra ett blindtest gällande luktsinnet.
 
 
Väl hemma på ön igen följde barnen med den andra familjen hem för att leka och jag målade väggarna i Lillebrors rum. I helgen ska vi försöka göra klart så mycket som möjligt i hans rum så att vi kan börja flytta in sakerna som nu belamrar hela vardagrummet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0