Get running

 
Idag var jag helt slut när jag kom hem från jobbet och konstigt nog var det just då som jag bestämde mig för att idag ska jag börja springa. Jag har haft planer på att börja men då käken inte har läkt klart har jag inte velat starta men idag kunde jag alltså inte hålla mig längre.
 
Jag laddade ner appen Get Running som har fått riktigt bra omdöme och den varianten jag slog till på kommer att lära mig springa 5 km i ett svep efter 9 veckor. I början går man och springer om vartannat och jag hoppas att det ska gå bra. Förra året när jag började springa utan app sprang jag för mycket i början vilket resulterade i en varböld långt inne i hälen som fick skäras sönder och dräneras på var. Inte nice kan jag säga.
 
Appen fungerar som så att jag kör min egen spellista genom Spotify och när det är dags att göra vissa saker säger en röst via appen åt mig vad som ska göras. Det fungerar alldeles utmärkt om ni frågar mig. Nu har jag förvisso bara provat en gång men det ska nog gå vägen.
 
Det blir dessutom lite lättare när jag kan springa utmed vattnet under nästan hela min runda. På vissa ställen är det bara ett litet staket som skiljer mig från vattnet. Solen skiner och idag var det fullt med små segelbåtar som jag antar tränade tillsammans ute på vattnet. Det är inte konstigt att jag älskar denna ö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0