2:a dagen i Barcelona

Andra dagen i Barcelona vaknade vi till strålande sol. Vi tog lång tid på oss vid frukosten då jag sedan tidigare vet att den är fenomenal. Det finns verkligen allt som jag önskar plus lite till.
 
 
 
 
 
Efter frukosten hoppade vi på en av turistbussarna som har två olika turer runt Barcelona (Barcelona City Tour). Det normala är nog att ta en tur om dagen men då jag och maken ville utnyttja tiden till fullo tog vi ena turen på morgonen vilket blev utmed stranden, Torres Agbar, La Sagrada Familia och Park Güell och den andra på eftermiddagen som tog oss runt Montjuïc och Camp Nou. Det smarta med dessa turer är att det finns en mängd olika ställen där det går att hoppa av och på under resans gång.
 
Torres Agbar används som kontor och är upplyst i blått och rött på kvällen vilket vi kunde se från vårt hotellrum.
 
 
Första stoppet var La Sagrada Familia. Det är verkligen en fantastisk byggnad och det går att stå och titta på basilikan hur länge som helst och hela tiden upptäcker jag nya saker på fasaden.
 
 
 
 
Nästa stopp blev Park Güell som är helt fantastiskt. Tyvärr hade vi inte hela dagen på oss att strosa omkring men vi försökte att se så mycket som möjligt. Jag måste verkligen säga att Gaudi var ett geni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagsturen gjorde vi inte några stopp. Vi bara åkte med och insöp hur otroligt stort Barcelona är. På kvällen blev det tapas igen men den här gången var restaurangen inte mer än ok och därför kommer jag inte att rekommendera den. Däremot gick vi vidare till en bar som serverade helt fantastiska drinkar. På de flesta ställen är nämligen drinkarna så starka att det knappt går att dricka upp dem. De är dessutom billiga och ligger på runt 7 euro. "Vår" bar ligger i området El Born och helter La Luna. Om ni åker dit bara måste ni ta en strawberry mojito. Den är suverän. Deras Creamy Luna går inte heller av för hackor.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Massor med grattiskramar till J! Det är så härligt att få följa med er vardag och ert liv... ;) Ni får till stånd allt det bara vi drömmer om....
Ha det så bra!
Ida & co

2013-05-27 @ 13:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0