Vilket underbart väder

 
Idag har solen gassat från tidig morgon till sen kväll. Redan när Pyret slog upp sina blå i morse önskade hon att vi skulle göra fyra saker under dagen. Det var att åka skidor, bygga snögrotta, åka skoter och grilla korv. Efter frukost tog maken en tur till närmsta "stad" som är 8 mil tur och retur. Han skulle handla mat samt försöka göra några fynd på rean som jag gjorde igår.
 
 
Jag och barnen tog oss ut till backen bakom ladugården för att åka skidor och pulka. När vi tröttnat gick jag loss på en stor snöhög och gjorde en grotta till barnen. Där fikade vi och drack var sin festis.
 
 
Efter lunchen när maken kommit hem skulle vi åka iväg med skotern. Tyvärr ville inte skotern som vi ville och vi tog istället barnen på pulkan och gick till en ö som ligger ganska nära stranden. Där smaskade vi upp resten av kladdkakan och låg och solade oss en stund.
 
 
Nu är vi hos mina föräldrar där det vankas lax till middag och chokladkräm till efterrätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0