Running

Är det bara jag som tycker att det har varit en ovanligt lång och kall vinter? Nu när det börjar bli ljusare på mornarna undrar jag hur vi egentligen överlever en mörk vinter utan att tappa förståndet.
 
Mina vårkänslor under de senaste dagarna har pendlat lika mycket som vädret. Jag har i alla fall fått så pass med vårkänslor att jag har köpt löparkläder som ska på när det blivit varmare. Jag kommer aldrig att bli någon hard core löpare utan vill gärna ha hyfsat väder och schysst musik i lurarna om jag ska ge mig ut. Tänk att få knyta löparskorna och ge sig ut på nysopade vägar. Låter härligt eller hur?!
 
Bild: www.sportamore.se
 
Det är nästan så att jag lurar mig själv. Jag som inte ens kan springa, men jag har gett mig katten på att det ska gå. Om jag tycker att det är ok på löpbandet borde jag nog tycka att det är 100 gånger bättre ute i friska luften. Dessutom finns det jättefina ställen här på ön att springa på och de flesta ger fin havsutsikt.
 
Bild: www.sportamore.se
 
Är det någon som har ett bra tips gällande en app som kan lära mig att börja springa? När jag körde själv sist slutade det med en varböld i hälen och jag måste lära mig att hålla tillbaka lite och ta det i lagom doser. I söndags hade Sportamore en deal med köp 3 betala för 2. Maken behövde ett par nya löparskor och jag en löparjacka. Då kunde jag få ett par löpartights (herregud vad jag kommer att känna mig töntig i dem) gratis. Först gick jag loss på ett par för 299 kr men med tanke på att jackan från Saucony kostade 589 kr (var nedsatt från 999 kr) kunde jag köpa ett finare par från New Balance för 409 kr utan att betala en krona för dem. Även de var nedsatta från ett ordinarie pris på 699 kr. Vilket kap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0