Lego Friends Sköldpaddans lilla oas

Bild: www.hiko.se
 
Pyret börjar tröttna på att bo borta och tjatar dagligen om att vi ska flytta hem igen. Under de sista två veckorna har hon varit ett litet monster men jag måste faktiskt säga att jag förstår henne lite. Hon och Lillebror tvingas att göra allt tillsammans då vi sover i samma rum och hon har inte något ställe som är bara hennes där hon kan stänga dörren och göra någonting eget med just hennes saker. Dessutom var Lillebror sjuk förra veckan och då var de tillsammans här hemma 24 timmar om dygnet.
 
Nu får hon utbrott varje dag och säger att jag inte älskar henne längre. Hon påstår att jag älskar Lillebror mycket mer och att jag inte har tid för henne och inte leker med henne. Dessutom säger hon att jag inte litar på henne. Det är många och djupa funderingar från en nyss fylld 5-åring. Jag har pratat med henne om allt detta men när hon skriker och gråter helt hysteriskt får jag inte ens komma i närheten för hon vägrar då att vara i samma rum som mig.
 
Det gäller bara att ge henne mycket av min tid och låta henne sitta hos mig och känna att hon får min uppmärksamhet. Det blir dock lite svårt ibland då både Pyret och Lillebror alltid hänger mig i hasorna och tävlar om att få mest uppmärksamhet.
 
När vi gick till Lidingö Centrum i helgen köpte jag lego till barnen. Det finns nu små påsar att köpa istället för att köpa en stor uppsättning för ganska mycket pengar. Till Pyret köpte jag Friends Sköldpaddans lilla oas för 39 kr. Hon har lekt med den varje dag och bygger olika hus till sköldpaddan. Mycket väl investerade pengar måste jag säga. Det finns två till varianter där den ena är med en ekorre och den andra med en katt. Vi får se om någon av dessa hamnar i påskägget. Jag måste också säga att leken har haft en positiv inverkan på hennes humör som har blivit något jämnare då hon fokuserar på legot istället för att bara bli arg och irriterad över allt runt omkring. Tänkt vad lite lego kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0