Framsteg i badrummet

 
Idag var vi bjudna till familjen K på lunch. Jag kan lätt säga att jag inte är "tjena" med alla familjer på dagis men det är några som är toppen och en av dem är just familjen K. Barnen fick falukorv (alla ville ha kall korv direkt från kylen) och pasta. Vi vuxna fick en fantastiskt god omelett med tillbehör. Det var babyspenat, coctailtomater, mozzarella, stekt prinskorv, avocado, rödlök, prosciutto och oliver. Till det fick vi även baguette med ost. Det var supergott och garanterat någonting som jag själv kommer att göra. Jag har tidigare bara lagt på skinka och ost när omeletten fortfarande varit i stekpannan men det här blev mycket godare och fräschare.
 
På vägen hem till svärmor där vi för tillfället bor stannade vi till i lägenheten för att se hur det går med badrummet. Nu kan jag äntligen andas då jag börjar förstå att det kommer att bli ett ordentligt badrum. Tidigare såg det mest ut som ett bomnedslag. Nu är elen dragen och även vattnet som ska gå i väggarna och golvet där även golvvärmen är monterad. Taket är reglat och sänkt för att sedan fyllas med spotlights.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0