Utekväll

 
Igår kväll tog svärmor hand om barnen och jag och maken mötte upp ett kompispar inne i stan. Det gäller verkligen att njuta av dessa härligt soliga dagar och planen var att ta en drink uppe på Hotel Anglais terrass. Tyvärr var vi inte ensamma om den tanken och då vi hade ont om tid innan middagen insåg vi att vi knappt skulle komma fram till baren innan det var dags att gå mot nästa ställe.
 
 
Vi tog därför drinken i deras bar och satt i lobbyn vilket var helt ok. Middagen åt vi på Restaurang Prinsen. Jag vet att den i alla fall i mina kretsar fått sämre omdöme de senare åren men jag tycker fortfarande att de har den godaste wallenbergaren i stan och hela sällskapet var helt överrens om att maten var riktigt god.
 
 
När vi ätit färdigt var vi inte riktigt redo för att åka hem utan tog därför en sväng till Boquerian i Mood Gallerian och minglade på deras uteservering. Mycket trevligt ställe men servicen i barnen var rent katastrofal. Det stod två killar och blandade drinkar både till de som satt i baren och de som åt vid borden och det var verkligen packat med folk. Efter att ha väntat ungefär 15 min gav vi upp och skippade drinkarna för att istället köpa cider och öl vid den enklare uteserveringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0