Regn och åter regn

 
Idag regnade det när vi vaknade och var 13 grader varmt (eller varmt vet jag inte som jag ska kalla det). Maken eldade i vedspisen när vi åt frukost så att vi kunde tina upp. Inte blev det bättre av att jag fick ett sms från en kompis som rapporterade om att det var tokvarmt i Stockolm men sånt är livet.
 
När det ändå regnade passade jag på att baka sju kladdkakor. Om jag ska vara ärlig vill jag inte se några fler kladdkakor under hela semestern men jag måste det redan i morgon då jag och mamma tillsammans med två andra ska ha ett fik här i byn. Förra året när vi gjorde samma sak hade vi 80 betalande besökare och det är därför jag gjort så många kakor. Vi får hoppas att det räcker.
 
 
När jag bakade passade maken och barnen på att pyssla med Lillebors present som han fick när han fyllde år. Pyret gjorde en båt och Lillebror en rymdraket. Idag kom även nätet till studsmattan så snart kan det även studsas på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0