Att plocka snäckor

 
Lillebror är helt tokig i sniglar och snäckor. Det är nog någonting som han har ärvt från mig då jag i samma ålder samlade sniglar i en dockvagn som jag hade utanför ytterdörren. Varje morgon hade alla sniglar rymt och då var det bara till att börja samla ihop dem igen.
 
 
I veckan tog vi i alla fall en tur ner till vår lilla sandstrand för att leta snäckor. Det kryllar inte av dem som det gör vid fritidshuset i finska skärgården men båda barnen hittade ett antal var. De plockade även fina stenar som fick följa med hem. Det är synd att det bara är 15 grader i vattnet då stranden är jättefin och vattnet kristallklart. Ett dopp skulle sitta bra men nu är det förenat med köldskador, i alla fall för en badkruka som mig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0