Att ha haft närkontakt med en älg

 
Idag har det varit mulen men vi har sluppit regnet. Nu på kvällen har det börjat spricka upp och vi får hålla tummarna för att det blir bra väder i morgon. Semestern börjar lida mot sitt slut och vi vill gärna avsluta med sol. Enligt väderprognosen kommer vi att få runt 28 grader hemma på lördag och det ser jag verkligen fram emot. Då blir det nog till att åka och bada med barnen.
 
 
Då vi kommer att plocka upp båten i morgon lade vi ut löjnätet för sista gången idag och nu är killarna ute och fiskar. Hoppas att de får några fiskar var så att all är nöjda och glada.
 
 
Jag var ute på en löprunda på förmiddagen och fokuserade blicken i marken hela tiden för att se så att jag inte klev på en orm. I ögonvrån såg jag någonting brunt när jag sprang och blev lite halvnojig då det hos mamma och pappa finns en hel del björn. När jag tittade åt sidan såg jag rakt i ögonen på en mycket stor älg som stod knappt tio meter ifrån mig. Vi glodde på varandra och jag ökade på stegen en aning. Tur att den inte hade världens störta krona för då hade jag blivit riktigt skraj och trott att den skulle jaga mig. Det var lite humor när jag sedan sprang ut på den lite större skogsvägen och det kom en Range Rover körandes med nummerplåten ÄLG 1. Några minuter senare kom en BMW jeep körandes med nummerskylten GNU 1. Då började jag skratta lite för mig själv då jag i alla fall var säker på att jag inte skulle möta en gnu under dagens pass.
 
 

Kommentarer
Postat av: диски хонда аккорд

Touche. Solid arguments. Keep up the good spirit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0