Lugnet före stormen

 
Det är verkligen mycket på gång just nu. Vi håller på och röjer för fullt då vi snart ska flytta ut i 5 veckor för att låta hantverkarna bygga ut vårt badrum. Vi passar då även på att gå igenom en massa saker för att kunna skänka till behövande i Lettland. På lördag ska jag och maken hjälpa till att packa sakerna i lastbilen som ska iväg. Känns bra att kunna göra någonting för andra människor som inte har det lika bra som vi. Pyret har än en gång gått igenom sina gosedjur för att skänka till barn som inte har några.
 
Jag har även varit och handlat inför kalaset som Pyret ska ha i morgon för sina dagiskompisar. Det blir inte tårtor till barnen denna gång utan glass med en massa olika tillbehör. En av kompisarna är allergisk mot ägg och det är en liten utmaning att lusläsa innehållsförteckningarna. Jag har även bakat kladdkakemuffins utan ägg och de blev faktiskt riktigt bra.
 
 
Lillebror har hjälpt mig med att fylla fiskdammspåsarna idag. Jag var runt till två olika mataffärer idag men hittade inga påsar. Jag fick då rota runt i lådorna hemma och hittade dessa i papper som är reklampåsar från Mentos. Ja, ja inte världens snyggaste men man tager vad man haver.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0