Jag vill ha sommar

Är det inte typiskt att det ska börja snöa nu igen när det äntligen kändes som om det fanns hopp om att våren skulle komma om en månad eller så. Denna snö är inte till någon som helst nytta om du frågar mig.
 
 
För att tänka mig bort började jag titta på bilder från i somras. Jag och familjen kan verkligen skatta oss lyckliga som har två fantastiska ställen att vara på under sommaren. Dels är det sommarhuset i Finland som bara ligger några meter från vattenkanten och gården uppe i Jämtland hos mamma och pappa. På alla bilder som vi tagit på barnen från dessa ställen är det ren glädje i deras ansikten. De skrattar hela tiden och vem skulle inte göra det när det finns hur mycket som helst att upptäcka. De badar i sjön, plockar svamp, blåbär och hjortron i skogen. Åker båt och går på allmänna upptäcksfärder. Ett stort bonus är även att vi har släkt på Åland. Att få åka dit på våren är helt fantastiskt.
 
 
Jag kan knappt bärja mig. Jag vill ha vår och sommar nu! Jag vill ut och upptäcka och njuta av värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0