Alla hjärtans dag

 
Det blev en väldigt annorlunda alla hjärtans dag för mig men ändå en riktigt trevlig sådan. Jag lämnade jobbet 15.30 för att under 25 minuter ta mig till dagis. Det var i alla fall vad jag trodde. När jag väntat ett tag vid
tunnelbaneperrongen ropades det ut i högtalarna att det var obehöriga på spåret i Gamla Stan och därför stoppades både gröna och röda linjen. När jag väntat i 40 minuter och vi ombads att hitta andra sätt att ta oss hem började jag fundera på bästa alternativet för detta. Nu har jag tur som bor så nära stan och har flera bussar att välja på för att ta mig till Ropsten.
 
Jag knallade ner till Nybroplan och tog buss 76 därifrån. Tyvärr var jag inte ensam om det tänket och vi fick stå som packade sillar på bussen. Jag träffade dock en dagismamma som satt i samma knipa som jag och vi fick i alla fall sällskap av varandra hela vägen till dagis. Där träffade vi ytterligare en mamma som hittat en annan väg hem och när vi anlände till dagis 17.10 var det bara våra barn (5 st) som satt ute och väntade. Jag måste säga att det är lite märkligt att av 120 barn är det bara 5 kvar vid 17 tiden. På vårt dagis hämtas många barn vid 15 tiden och efter det går de flesta hem vid 16 tiden. Min hemresa tog den här dagen 1 timme och 40 min istället för 25. SUCK!
 
 
När vi sedan gick hem från dagis slog vi följe med en mamma och hennes dotter som går på en annan avdelning och som jag inte träffat förut. Jag bestämde snabbt att det fick bli sallad och pizza på pizzerian som ligger i vårt hus och då ville det andra barnet också följa med. Det slutade med att vi fick en trevlig date på pizzerian där barnen hade kul tillsammans och jag och den andra mamman hade tid att prata med varandra. Mycket trevligt var det.
 
Senare kom maken hem med goda semlor som vi åt tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Här är det många barn kvar till den tiden... Dock lämnar de flesta runt halv sju för att hämta strax efter fyra. Hämtar jag W vid halv fyra blir han jätteledsen för han vill inte bli hämtad först...

Lycka till med badrummet, det låter som det kommer bli superfint ju 😀

2013-02-26 @ 08:03:47
URL: http://nattstad.se/emaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0