En heldag på Sturebadet

 
Idag har jag och min syster spenderat dagen på Sturebadet. Inte helt fel kan jag säga.
 
Vi började morgonen med ett "speedo" pass i bassängen. Tränaren körde hårt med oss och jag var riktigt slut efter 45 minuter. Jag hade inte fötterna i botten en enda gång under hela passet tack vare flytbältet och jag anar att jag kommer att ha träningsvärk i morgon.
 
 
Efter passet sjönk vi ner i bubbelpoolen för att sedan gå upp i våra morgonrockar och tofflor till Curman Lounge för att äta lunch. Det blev en supersmarrig räksallad med avocado, quinoa, gurka, inlagda tomater, sallad och en citronmajonäs. Maten sköljde vi ner med var sitt glas mousserande rosévin.
 
 
Efter ytterligare bad i bubbelpoolen tog vi oss upp till omklädningsrummet för att köra en sparitual med produkter från Kerstin Florian. Det ingick bl.a. en lermask som vi hade på oss samtidigt som vi satt i ångbastun och svettades. När vi kom ut från bastun började två äldre damer (som också hade köpt samma kit) att gapskratta åt hur vi såg ut. De var riktigt roliga att prata med och de bestämde sig för att de inte var lika vågade som oss och bestämde sig därför för att spara lermasken till dess de kom hem.
 
 
När vi stoppat in våra rena och insmorda kroppar i kläderna igen tog vi oss ut till Curman för att dricka champagne och äta praliner.
 
Det har varit en superdag och härligt att få lite systertid på egen hand. Vilken lyx! Tack för idag syster, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0