Träning och åter träning

 
De första dagarna av mitt hälsosammare liv har faktiskt gått riktigt bra. Jag håller koll på vad jag äter genom att använda appen My fitness pal. Risken har jag nämligen insett är att jag ibland äter alldeles för lite speciellt om jag tränar. Appen hjälper mig att räkna ut hur många kalorier jag får äta per dag. Idag fick jag till och med lyxa till det med två bitar 70% mörk choklad då det enligt planen fanns utrymme till det. Det är lätt att vi appen se vad som är kaloribomber. Igår åt jag bl.a. sushi och nudlar till lunch och det kostade poäng kan jag säga.
 
I söndags körde jag igång med 50 min träning och igår blev det 45 min yoga. När jag idag körde samma 50 min träningspass var det inte lika lätt som tidigare. Träningsvärken känns ordentligt men dock på ett bra sätt. I morgon kopplar jag av med lite yoga igen. Jag träffade B idag som ville att jag skulle följa med på ett pass som heter indoor walking på måndagar. Det låter enkelt men är enligt henne riktigt jobbigt för benen. Precis vad jag behöver. När jag tränar hemma behöver jag hantlar vilket jag inte har och det är därför jag har vatten i de små petflaskorna på bilden och de får gälla som substitut till dess jag köpt riktiga hantlar.
 
Annars händer det inte mycket här för tillfället. Det handlar om att jobba, laga mat, träna och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0